Конференція он-лайн/офф-лайн

ТЕНДЕР.

Головне для учасників закупівель: договори, скарги, подача пропозицій. Проект Закону України  № 5309 від 29.03.2021  «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів щодо вдосконалення системи оскарження публічних закупівель»

З 1 січня 2022 року Уповноважені Особи обов'язково мають пройти тестування на веб-порталі Уповноваженого органу для підтвердження свого рівня володіння необхідними (базовими) знаннями у сфері публічних закупівель.

Програма підвищення кваліфікації “ТЕНДЕРИ 2021. Закон України "Про публічні закупівлі". PROZORRO. Нові правила організації, проведення закупівель. Державне регулювання та контроль." допоможе Вам не тільки почуватися впевнено під час проходження обов'язкового тестування, а також проводити закупівлі швидко, ефективно та без помилок.

Із вступом у дію нової редакції Закону «Про публічні закупівлі» зі змінами Законом України № 1530, які набрали чинності з 26.06.2021 виникає  багато запитань щодо аспектів публічних закупівель. Особливо щодо переходу та виконання функцій Уповноваженої особи. 

Нагадаємо: уповноважена особа відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону є відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. 

Уповноважена особа (особи) - службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту).

21 жовтня 2021 року

Максименко

Зінаїда Володимирівна

Екс-заступник начальника відділу інформаційного забезпечення та контролю у сфері державних закупівель управління державних закупівель Мінекономрозвитку України. Автор методичних рекомендацій та посібників в системі державних закупівель товарів, робіт і  послуг. Сертифікати з правил The World Bank Group, «Державні закупівлі» і Свідоцтво про підвищення кваліфікації у сфері…

ПРОГРАМА:

Найактуальніші запитання від Замовників на які ви отримаєте відповіді під час навчання:

Чи обов'язково проходити  тестування для УО?

Як уповноваженій особі приступити до роботи?

Як відбуватиметься тестування та перехід на УО в системі Prozorro?

Якщо особа, яку призначають УО не здасть тестування, обов'язки УО з неї треба зняти?

Хто може виконувати обов'язки УО на момент її відсутності?

Який спосіб призначення Уповноваженої особи кращий?

Хто повинен затверджувати річний план закупівель та зміни до нього, якщо після 01.01.2022 у Замовника для організації спрощених процедур  декілька УО?

У разі оприлюднення договору без використання електронної системи закупівель УО складає протокол?

Чи може замовник укласти з уповноваженою особою не трудовий договір (контракт), а договір про надання послуг?

Чи не буде порушенням, якщо УО стане помічник депутата облради?

Коли  можна ліквідувати ТК і всі обов'язки по закупівлях покласти на УО?

Чи може бути у комунальному підприємстві дві уповноважені особи?

 

Розглянемо останні зміни в законодавстві при поданні пропозицій Учасниками, щоб не пропустити найважливішого та на що варто звернути увагу.


Накладення КЕП/УЕП при поданні пропозицій.

У чому різниця між кваліфікованим та удосконаленим електронним підписом, який електронний підпис має бути у ФОП та суб'єкта господарювання юридичної особи

 

Дискримінаційні вимоги у тендерній документації замовника та можливості впливу на замовника.

Найпоширеніші дискримінаційні вимоги, які встановлюють замовники


Електронізація статті 17 Закону.

Механізм підтвердження відсутності підстав для відмови в участі в процедурі закупівлі за статтею 17 Закону.

 

Основні вимоги до договору та внесення змін до договору.

Внесення змін до договору про закупівлю, права замовника і учасника та які  зміни можуть призвести до визнання договору недійсним.


Збільшення ціни за одиницю товару.

Підстав для внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару до 10 %, щоб замовник погодився на такі зміни.


Оскарження публічних закупівель.

Процес оскарження закупівлі в частині строків, прав, обов'язків та можливостей.

Відхилення учасника процедури закупівлі, тендерної пропозиції учасника, відміна закупівлі.

Типові помилки учасника, що призводять до їх відхилення , а також типові помилки замовників під час відміни процедури закупівлі та механізм оскарження безпідставних відмін.

 

 

Проект Закону України  № 5309 від 29.03.2021  «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів щодо вдосконалення системи оскарження публічних закупівель»

Що стосується технічних змін до закону, то серед іншого пропонується:

- передбачити визначення поняття «адміністратор електронної системи закупівель», оскільки воно часто вживається у підзаконних нормативно-правових актах;

- уточнення чинних положень щодо забезпечення функціонування електронного каталогу, у тому числі за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього (на сьогодні Порядком формування та використання електронного каталогу, затвердженим постановою КМУ №822 від 14.09.2020 року, передбачений механізм користування електронним каталогом);

- включення лізингу до переліку послуг на які поширюється дія Закону України «Про публічні закупівлі» (як це було передбачено в Законі України «Про публічні закупівлі» до прийняття його у новій редакції від 19.04.2020 року);

- технічне виправлення посилань на коректні частини статті, які передбачають умови проведення спрощених закупівель;

- уточнено, що дія Закону України «Про публічні закупівлі» не поширюється на послуги фінансових установ щодо надання кредитів, гарантій, а також послуги, необхідні для підготовки та реалізації інвестиційних проектів, проектів державно-приватного партнерства, у тому числі концесії, які надаються міжнародними фінансовими організаціями, членом яких є Україна. А також зазначено, що міжнародними фінансовими організаціями є Міжнародний банк реконструкції та розвитку, Міжнародна фінансова корпорація, Багатостороннє агентство з гарантування інвестицій, Міжнародна асоціація розвитку, Європейський банк реконструкції та розвитку, Європейський інвестиційний банк, Північний інвестиційний банк, а також інші міжнародні фінансові організації, членом яких є Україна.

- передбачено можливість придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 та 2 частини першої цієї статті, без застосування порядку проведення спрощених закупівель, у випадку, якщо:

двічі скасовано не тільки спрощену закупівлю загалом, а й скасовано частково (за лотом);

закупівля товарів і послуг здійснюється у підприємства або організації, що засноване(а) громадською організацією осіб з інвалідністю та отримало(а) дозвіл на право користування пільгами з оподаткування відповідно до законодавства, а не загалом у підприємств громадських організацій осіб з інвалідністю;

- уточнено строки оприлюднення інформації про закупівлю під час проведення спрощеної закупівлі для уникнення різночитань;

- уточнено, що у випадку застосування переговорної процедури замовниками, які зобов’язані здійснювати закупівлі через централізовану закупівельну організацію, закупівля проводиться самостійно, без передачі потреби про закупівлю таких товарів та послуг до централізованої закупівельної організації для уникнення різночитань;

- уточнено момент початку періоду уточнення інформації про закупівлю під час проведення спрощеної закупівлі, а також строку для подання пропозицій для уникнення різночитань;

- передбачено право замовника укласти договір про закупівлю з учасником, що визнаний переможцем на наступний день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю задля прискорення процедури спрощеної закупівлі.

 

Запуск Prozorro Market! Третя закупівельна революція! КМУ прийняв Постанову «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу».

Що таке профіль? Характеристика, яким може відповідати один або кілька товарів.

Дії Замовника, який хоче купити товар. Як  вибрати профіль цього товару та вказати його кількість, місце поставки та строк подачі пропозицій?

Як купити товар у кілька кліків! Як продавати товар на Prozorro Market?

·         Замовник зазначає інформацію про товару та його кількість, строк, місце, спосіб поставки, умови оплати та кінцевий строк подання ціни пропозицій.

·         Постачальники, які продають схожий товар у маркеті, можуть подати свої цінові пропозиції.
1 раз кваліфікуватись і потім просто чекати замовлень.

·         Переможець — той, хто запропонує найнижчу ціну — визначатиметься системою автоматично.

 Проста, швидка, ефективна процедура (альтернатива обов`язковим спрощеним закупівлям):

·         Від оголошення до підписання угоди — 1 доба.

·         Уповноважена особа витратить не більше ніж 20 хв.

·         Без потреби щоразу складати тендерну документацію, оголошувати закупівлі та перевіряти пропозиції.

Закон № 114-ІХ «Про внесення змін до Закону України»:

використання системи ProZorro при закупівлі від 50 000 грн, а також встановлюється заборона на скасування тендера, якщо на нього поскаржилися його учасники в орган оскарження;

виправлення помилок в документації протягом 24 годин і давати замовникам право проводити попередні ринкові консультації для аналізу ринку.

Зобов’язання Замовника надавати звіт в ProZorro про всі закупівлі вартістю від 1 копійки (раніше 50 тисяч гривень).

Запроваджується диференційну оплату за подання скарги в Антимонопольний комітет України, що дозволить припинити необґрунтоване оскарження великої кількості закупівель та затримку проведення тендеру .

Повернення плати в разі задоволення скарги Постачальника.

Посилення відповідальності за порушення законодавства для несумлінних замовників, введення персональної відповідальності посадових осіб в виглдяді штрафу.

Боротьба з демпінгом цін, система буде вказувати на низку ціну і постачальник повинен буде її обґрунтувати.

Нові інструменти для підвищення ефективності закупівель, електронні каталоги  ProZorro Market.

Подовження строку закупівель лік та вакцин через міжнародні організації до 2022 року. Перелік лік і порядок закупівель буде затверджувати Кабінет Міністрів України.

ПРАКТИКА ЗАКОНУ "ЩОДО ЗДІЙСНЕННЯ МОНІТОРИНГУ ЗАКУПІВЕЛЬ", № 2265-VII.1.

1. Контроль за здійсненням закупівель та основні аспекти перевірок.  

Застосування економічної класифікації видатків бюджету при формуванні річного плану закупівель та змін до нього     (наказ Мінфіну (зі змінами) №754).  Підозрілі тендери.

2. Перевірки по-новому Державної аудиторської служби України (ДАСУ):  

  • Нові права ДАСУ. Функції та повноваження ДАСУ та її територіальних органів під час проведення перевірок публічних закупівель (постанова КМУ № 631 від 01.08.2013) та поекти рішень щодо майбутніх перевірок.  
  • Моніторинг закупівлі. Аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель на всіх стадіях закупівлі з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель (Закон Про внесення змін... щодо здійснення моніторингу закупівель від 21.12.2017 № 2265-VIII).  
  • Порядок здійснення моніторингу публічних закупівель.  
  • У разі виявленя порушення - вимога про усунення. Як працює?  
  • Як реагувати на рекомендації і зауваження Держаудитслужби?  
  • Строк здійснення моніторингу закупівлі.  
  • Рішення про проведення комплексної перевірки
  • Перевірка. Накладення штрафів за рішенням суду
  • Окремий “кабінет” ДАСУ у системі.Всі дії ДАСУ (рішення, діалог із замовником…) у процесі моніторингу оприлюднюються публічно для перегляду всім відвідувачам в системі.

3. ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ. Зміни до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі»

  • Новий порядок здійснення закупівель з урахуванням заходів з подолання корупції.
  • Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, антикорупційна програма учасника, уповноважена особа з антикорупційної програми.
  • Порядок дій замовників щодо виконання вимог Закону України «Про запобігання корупції».   Позиція Уповноваженого органу щодо виконання вимог Закону України «Про запобігання корупції».  
  • Закон України «Про відкритість використання публічних коштів»: обов’язки для замовника, зміни в законодавстві, що вносяться цим Законом.

4. Робота системи DOZORRO: risk.dozorro.org?  

  • Інтеграція ProZorro з системою ризик-індикаторів. Які ризик-індикатори будуть запроваджені системою?

5. Повноваження при проведенні контролю за дотриманням законодавства у сфері закупівель:  

  • Рахункова палата України;  
  • Антимонопольний комітет України;  
  • Державна казначейська служба.

6. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ у сфері закупівель та розміри адмінштрафів за порушення законодавства.

  • Ризики учасників та замовників.  
  • Практичні рекомендації щодо процесу перевірок.  
  • Стаття 164 прим. 14 Кодексу України про адміністративні правопорушення “Порушення законодавства про закупівлі” та практика її застосування.  
  • Порушення, які можуть становити ознаки кримінальних злочинів згідно Кримінального кодексу України.  
  • Накладення відповідних штрафів за рішенням суду. 

ЗМІНИ ЗАКОНОДАВСТВА 2018/2019. ПОРЯДОК ЗАКУПІВЕЛЬ З УРАХУВАННЯМ НОВИХ ВИМОГ: правові та організаційні аспекти.

7. Сучасний стан нормативно-правового поля здійснення державних закупівель. Аналіз всіх змін.

8. Закон України «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ». PROZORRO.

  • Термінологія.  Сфера застосування.  Кваліфікація учасника.  
  • Оприлюднення інформації про закупівлю: строки, порядок. Тендерний комітет.  
  • Процедури закупівель: відкриті торги; конкурентний діалог; переговорна процедура закупівлі.  
  • Порядок проведення електронних закупівель.

9. DoZorro. Моніторинговий портал публічних закупок.

  • База для реальних оцінок замовників/учасників та окремих тендерів. Для висловлення думки щодо проведених тендерів.  
  • Збір інформації для оскарження (в т.ч. сумнівних угод).  
  • Автоматичне формування рейтингу добросовісних постачальників та замовників.  
  • Методики виявлення порушень.

10. ПЛАНУВАННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ. Порядок та основні умови планування: ефективна організація закупівель протягом року.

  • Особливості формування річного плану державних закупівель: необхідність оприлюднення додатку до річного плану та очікуваних сум закупівлі.  
  • Новий порядок визначення предмета закупівлі: Національний класифікатор України «Єдиний закупівельний словник» (CPV:2015, IDT) ДК 021:2015. Особливості роботи.  
  • Відшкодування, законні варіанти уникнення проведення відповідних процедур закупівель.  
  • Вибір процедури закупівлі.  
  • Можливості ділення та об’єднання предмету закупівлі: порушення або правомірне рішення.   
  • Проведення закупівель наприкінці та на початку року.

11. Загальні умови здійснення закупівель.  

  • Порядок оприлюднення інформації про закупівлю на веб-порталі Уповноваженого органу: строки, витрати.  
  • Розміщення інформації англійською мовою.  
  • Рекомендації щодо роботи з веб-порталом з питань державних закупівель щодо оприлюднення інформації.  
  • Строки проведення процедур закупівель.  
  • Рекомендації щодо роботи у Веб-сервісі замовника на акредитованих майданчиках.

12. Окремі етапи організації та проведення процедур закупівель.   

  • Вибір строку подання пропозицій конкурсних торгів.  
  • Окремі аспекти складання оголошення про заплановану закупівлю.

13. Здійснення закупівель за рамковими угодами.  

  • Порядок визначення генеральних замовників та їх взаємодія з замовниками за рамковими угодами.  
  • Особливості виконання рамкових угод.  
  • Перелік товарів і послуг, які можуть закуповуватися за рамковими угодами.

14. ДОГОВІР ПРО ЗАКУПІВЛЮ.  

  • Строки в договорах.  
  • Можливість застосування попередньої оплати.  
  • Можливість внесення змін в умови договору.  
  • Пролонгування договору на наступний період.  
  • Недійсність договору про закупівлю.  
  • Штрафи в договорі. 

ЕЛЕКТРОННІ ЗАКУПІВЛІ. PROZORRO – законодавчі та  технічні аспекти роботи.Процедури закупівель: практика та особливості їх проведення.

15. Майстер-клас реального проведення закупівель в режимі on-line.

16. Практика проведення електронних закупівель з використанням системи PROZORRO в режимі он-лайн(для учасників і замовників).  

  • Регламент роботи системи електронних закупівель Prozorro. Презентація існуючих електронних майданчиків.  
  • Реєстрація: тестовий режим та режим реальних закупівель, мультидоступ. Інструменти особистого кабінету замовника.  
  • Створення закупівлі: завантаження документів, запитання учасників і відповіді на них, редагування та скасування. Редукціон.  
  • Кваліфікація кандидатів акцепт/ відхилення.  
  • Анулювання переможця. Відхилення пропозиції потенційного переможця.  
  • Публікація договору. Моніторинг і статистика.  
  • Розгляд прикладів завершених закупівель.

17. Використання даних відкритих баз та реєстрів при проведенні процедур закупівель. Інформація про платника податків. Можливість отримання інформації про відсутність банкрутства юридичної особи та фізичної особи-підприємця через Інтернет.

18. Організація та проведення відкритих торгів.

19. ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.   

  • Примірна тендерна документація та особливості її розроблення.  
  • Новий Наказ Мінекономрозвитку.  
  • Кваліфікаційні критерії відбору учасників.  
  • Виконання аналогічних договорів – правомірна вимога чи дискримінація.  
  • Технічна специфікація, особливості складання. Особливості формування.  
  • Забезпечення пропозиції конкурсних торгів, забезпечення виконання договору про закупівлю: гарантія чи виконання норм Закону? Оптимальний вибір способу і розміру забезпечень.  
  • Критерії оцінки: ціна чи ціна з урахуванням інших показників. Варіант методик оцінки.

20. Встановлення, виконання та перевірка окремих вимог тендерної документації (кваліфікаційної документації).  

  • Виписка/Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців в електронному вигляді.  
  • Інформація з ЄДРПОУ.   
  • Інформація про платника податків.  
  • Можливість отримання інформації про відсутність банкрутства юридичної особи та фізичної особи-підприємця через Інтернет.  
  • Використання даних відкритих баз та реєстрів при проведенні процедур закупівель.

21. Особливості проведення допорогових закупівель, відкритих торгів (українських та європейських).

22. Забезпечення тендерної пропозиції. Оптимальний вибір способу і розміру забезпечення.

23. Окремі етапи організації та проведення процедур закупівель.

24. Порядок отримання тендерних пропозицій.  

  • Нововведення при проведенні аукціону при здійсненні публічних закупівель: необхідність встановлення розміру мінімального кроку аукціону для пропозиції учасника.

25. Оцінка тендерних пропозицій та кваліфікаційних вимог учасників.  

  • Оособливості здійснення вибору переможця.  
  • Виправлення арифметичних помилок.  
  • Порядок відхилення пропозицій конкурсних торгів.

26. Відміна замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися.   

  • Повідомлення про намір укласти договір.  
  • Інформування учасників про результати проведення процедури закупівлі.

27. Процедура конкурентного діалогу: організація та проведення.

28. Переговорна процедура закупівлі.   

  • Порядок, підстави та умови застосування переговорної процедури закупівлі.  
  • Обґрунтування підстави для застосування процедури закупівлі.  
  • Порядок проведення.  
  • Наслідки проведення переговорної процедури закупівлі для замовника.  
  • Закупівля енергоносіїв, водо-, теплопостачання, водовідведення тощо.  
  • Нове при здійсненні закупівлі природного газу. 

ТЕНДЕРНИЙ КОМІТЕТ ЧИ КОМІТЕТ З КОНКУРСНИХ ТОРГІВ.

29. Організація діяльності комітету з конкурсних торгів.

30. Уповноважена особа в організації щодо проведення запівель.

31. Хто приймає рішення та їх легітимність.

32. Хто входить до складу.

33. Проблемні питання.

34. Законодавчі колізії та шляхи їх вирішення.

35. Корупційні ризики та складові.

ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ТА КОНТРОЛЬ.

36. Порядок оскарження процедур закупівлі.

37. Контроль за здійсненням закупівель та основні аспекти перевірок.

38. Функції та повноваження Державної аудиторської служби.

39. Відповідальність у сфері закупівель. Ризики учасників та замовників. Можливості їх мінімізації.

ЗАКУПІВЛЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ 2021 ЗА НОВИМ ПОРЯДКОМ

 ЕЛЕКТРИЧНА ЕНЕРГІЯ . Здійснення закупівлі по-новому: від переговорної процедури до відкритих торгів.
40. Закон України «Про ринок електричної енергії» №2019-VIII регулює  відносини, пов’язані з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажем, постачанням електричної енергії споживачам.
41. Продовжують діяти і окремі норми Закону України «Про електроенергетику» від 16.10.1997 № 575/97-ВР.
Окремі зміни у порядку функціонування ринку електричної енергії, запроваджені Законом №2019, торкнуться безпосередньо й замовників.
42. При закупівлі електроенергії замовники повинні застосовувати норми Закону України «Про публічні закупівлі».
43. Питання, які будуть розглянуті на семінарі:
   ∙ Специфіка форм договорів для закупівлі електричної енергії.
   ∙ Закупівля електроенергії за новим порядком.
   ∙ Закупівля електроенергії після розподілу видів діяльності на ринку.
   ∙ Постачання електроенергії постачальником універсальної послуги або постачальником «останньої надії». Як  визначитись?
   ∙ Розподіл електричної енергії Новий порядок .

   ∙ Закупівля електроенергії в 2021переговорна процедура чи відкриті торги.

Вартість участі в вебінарі 2250,00 грн без ПДВ

У вартість включено:

Підключення та інтерактивна участь у вебінарі (при наявності у вас мікрофона і відео-камери можливість прямого спілкування з лектором;

Ексклюзивні добірки матеріалів (презентацій);

 

Вартість участі одного слухача семінару -  2650,00 грн. (Без ПДВ)

(Всі вимоги карантинного режиму обов'язково будуть дотримані, зал на 345 м.кв. відстань 1,5 метрів між слухачами)

кількість місць в групі обмежена

 

У вартість включено:

Обід в ресторані готелю;

Кава-брейки з дивовижною випічкою (вранці, в перервах);

Набір канцтоварів;

Можливість спілкування з лекторами та колегами;


Реєстрація: (044) 221-69-87, моб. (067) 536-09-01

 

Реєстрація на семінар